King's Quest II

Romancing the Throne

Sierra On-Line, 1985

AGD Interactive, 2002

16

מאחורי כל מלך מצליח

יש מלכה פוטנציאלית במצוקה

 

 

בשנת 1984 בא לעולם King`s Quest I, המשחק שהמציא את הקווסטים, וקשה להפריז בחשיבותו.  אך למרות המהפכה שהוא הביא, ניכרו בו גם פירות בוסר: הוא היה קצר מדי, קל מדי והיה חסר בו עומק.

הסיפור היה פשוט ומוכר: המלך בממלכת דבנטרי גוסס ואין לו יורשים.  הוא קורא לסר גרהאם, משרתו הנאמן, ומטיל עליו למצוא שלושה חפצים קסומים שנגנבו ממנו.  אם ימצא את שלושתם, ימנה אותו ליורש.  גרהאם חורש את דבנטרי לאורכה ולרוחבה, מחזיר את אשר אבד, המלך מת ויחי המלך החדש.  כך נגמר הקווסט הראשון.

אבל לכל מלך שמכבד את עצמו דרושה לא רק ממלכה, אלא גם מלכה.  המשחק השני נפתח כשהמלך הטרי מסתובב לו בארמון, אחרי כמה אודישנים כושלים לטוענות לכתר, ופתאום מראת הקסמים שמצא בקווסט הראשון מתחילה לעשות בלגן.  גרהאם מגלה במראה את אשת חלומותיו, ומבין שהיא כלואה במגדל בארץ רחוקה.  הוא זונח את הכונפות של דבנטרי, עולה על מדי ב' ויוצא לחו"ל להציל את העלמה במצוקה.

נכון, מדובר בסיפור שמאלצי להחריד, אבל בדיוק כאן מצטיינת סדרת King`s Quest – מדובר בקיטש היעיל ביותר שנראה במשחקי המחשב ובהנאה צרופה לכל המשפחה.  המשחק נכתב בכישרון על ידי רוברטה וויליאמס, האמא של כל הקווסטים, והוא ארוך ומרגש מקודמו.

בשנת 2002 הוציאה חברת AGD Interactive (שנקראה אז בשם הדבילי Tierra – על משקל Sierra) גרסה מחודשת למשחק.  מדובר בחבר'ה שהקדישו רבות מזמנם בשדרוג הגרפיקה של אמצע שנות השמונים לגרפיקה של ימינו. הם הכניסו גם כמה תוספות לעלילה ואפילו הקליטו למשחק דיבוב קולי מלא.  את התוצאה המופלאה של מעשיהם, כמו את המשחק הראשון בסדרה שגם אותו חידשו, ניתן להוריד חינם מאתר החברה.

 

למקום 15

חזרה לביקורות

חזרה לדף הבית