ההיסטוריה של הקווסטים

הבום של שנות התשעים

השנים 1990-1995 היו "תור הזהב" של הקווסטים.  במהלכן הפכו משחקי ההרפתקה לז'אנר מאוד פופולרי במשחקי המחשב, אם לא הפופולרי ביותר.

הסטנדרטים הגבוהים שהציב Mean Streets בישרו כי המעבר ל-VGA נמצא מעבר לפינה.  בשנת 1990 יצאו Sierra ו-LucasArts ראש בראש עם שני תותחים כבדים במיוחד: King`s Quest V ו-The Secret of Monkey Island.  השני פתח את סדרת Monkey Island הסופר-מצליחה של LucasArts, ולראשונה הציג אותה כמתחרה שקולה ל-Sierra.

התחרות הגוברת בין שתי הענקיות עשתה רק טוב לגיימרים.  Sierra הוציאה משחקי המשך נוספים ומושקעים לסדרות הקלאסיות (יש לציין במיוחד את King`s Quest VI), וגם השיקה בשנת 1993 סדרה חדשה ומצליחה בשם Gabriel Knight.  LucasArts הוציאה בשנים אלה כמה מהמשחקים המוערכים ביותר בהיסטוריה, כגון Day of the Tentacle, Sam & Max ו-Monkey Island 2.


 

 

במקביל נכנסה לתחום הקווסטים חברת Westwood, שהייתה ידועה לפני כן בעיקר בזכות סדרת משחקי התפקידים הקלאסית Eye of the Beholder.  החברה הוציאה בשנת 1992 את הקווסט האהוב The Legend of Kyrandia, שהוביל לשני משחקי המשך בשנתיים הבאות.  בשנת 1993 הוציאה חברת Infocom, שזוהתה בעיקר עם סדרת "הרפתקאות הטקסט" הקלאסית Zork, קווסט מצליח בשם Simon the Sorcerer (שיצא בארץ תחת הטייטל "שוליית המכשף") – והצלחתו שוחזרה במשחק המשך משנת 1995.  חברה נוספת שנכנסה לשוק היא Revolution שהוציאה את Beneath a Steel Sky הנהדר בשנת 1994 אחרי קווסט ראשון חלש משנת 1992.

בשנים אלה גם הומצאו שני תת-ז'אנרים חדשים למשחקי ההרפתקה: הרפתקה מגוף ראשון, ו-FMV (Full Motion Video).  תת-הז'אנר הראשון, שהתמקד בפתרון חידות הגיון שונות מנקודת מבטו של הגיבור, מזוהה בעיקר עם סדרת Myst שהושקה בשנת 1993.  תת-הז'אנר השני, בו השחקן למעשה משחק בתוך סרט וקובע את מהלכו, הומצא בשנת 1993 כשיצא Lost in Time של Sierra, ועבר שדרוג משמעותי ביותר עם יציאת Under a Killing Moon של Access בשנת 1994.

 

להמשך המאמר – ירידה בדומיננטיות

חזרה לעובדות

חזרה לדף הבית