ההיסטוריה של הקווסטים

Sierra נגד LucasArts

ההיסטוריה של הקווסטים הושפעה בעיקר מההחלטות שקיבלו שתי היצרניות הבולטות שלהם: Sierra ו-LucasArts.  שני השמות הללו מוכרים למי ששיחק בקווסטים בעשרים השנים האחרונות: אלה חברות הענק שהובילו את הז'אנר והתחרו זו בזו עד הסוף המר.  אם תרצו, ה"ירדנה ארזי נגד עפרה חזה", "שוורצנגר נגד סטאלון" או "סקעת נגד מויאל" של עולם הקווסטים. 

המשחקים של Sierra היו בדרך כלל רציניים יותר ומכוונים לכל המשפחה.  המשחקים של LucasArts היו שובבים יותר, אנרכיסטיים וזוהו לרוב עם הומור פרוע.  במשחקים של Sierra, לדוגמא, הובילו צעדים נמהרים לא אחת למותו של הגיבור, בעוד שבמשחקי LucasArts הגיבור לא היה יכול למות, והצעדים הנמהרים היו לעיתים המטרה עצמה.


 

 

שתי החברות תמיד הציעו סוג שונה של משחקיות.  הממשק של משחקי Sierra החליף עצמו מספר פעמים: בהתחלה היה מבוסס על הקלדת טקסט בזמן אמיתי, לאחר מכן דרך חלונות טקסט, ולבסוף עבר לפעולה דרך אייקונים פשוטים.  הממשק של משחקי LucasArts, למרות שלא היה קבוע, נשאר רוב הזמן נאמן לעקרון הנוח של יצירת פעולה דרך פעלים מוגדרים (Look at, Pick up, Talk to וכדומה).  השגת המטרות במשחקי Sierra הייתה בעיקר בעזרת חפצים שונים, בעוד שבמשחקי LucasArts היא הייתה מבוססת יותר על שיחות.

Sierra הוציאה הרבה יותר משחקים מ-LucasArts.  LucasArts הוציאה באופן יחסי יותר להיטי ענק.  כמעט כל משחקי Sierra משתייכים לסדרת משחקים כלשהי, בעוד רבים ממשחקי LucasArts "עומדים בפני עצמם".  לצד שתי הענקיות התבלטו גם מספר חברות חשובות אחרות, עליהן ידובר בהמשך.

 

להמשך המאמר – השנים הראשונות

חזרה לעובדות

חזרה לדף הבית